...

Chtěla bych upozornit, že články zde zveřejněné, které nejsou psány tím rádoby "ručním" písmem, jsou z mého bývalého blogu a jsou relativně "staré".

sobota 26. listopadu 2011

Průvodce po vymyšlené zemi| 1. část

První část několikadílné "povídky". Jde o průvodce po vymyšlené zemi.
Zdravím tě nálezče. Právě jsi našel průvodce po čarokrásné zemi, Neithiliasu. Mé jméno je Brohenhe Thoger, ale můžeš mi říkat Brohenhe, chceš-li. Tento ostrov jsem objevil před mnoha lety, byl jsem tehdy ještě mladý. Bylo mi pouhých 178 let a plavil jsem se z Bo... promiň, jsem už trochu zapomnětlivý. Celý tento průvodce vznikl podle mých poznámek, které jsem si psal při své první cestě po Neithiliasu, průvodce však vznikl ař několik let poté. Nechceš-li se ztratit v horách, které ohraničují celý ostrov či se nechat sežrat divou zvěří v našich rolehlých lesích, doporučuji ti číst dále a vzít si mapku, kterou jsem pro tebe nakreslil. Je sice trochu nepřesná, ale snad ti postačí. Zakreslil jsem ti do ní cestu, jakou půjdeš.

A kde že to jsi? Tak otoč stránku.

Nyní jsi na jihovýchodní pláži. Když půjdeš směrem na sever narazíš na vysoké hory. Není lehké se přez ně dostat. Strávil sjem celý den tím, že jsem se pokoušel dostat se přes ně z pláže. Poté mi došlo, že tudy cesta nevede. Na zbytku mého plavidla jsem doplul na pláž, která je více na západ a odsud se dostal do Herthenu, pobřežního města. Už jsi v něm? Tak pak ti doporučuji hostinec u Tří sluncí. Celkem dobře tu vaří, doporučoval bych polévku z rybích "stehýnek". Jde pouze o malé město a tak zde mnoho dobrodružství nezažiješ. Přesto je tu ale několik míst která bych ti doporučil navštívit. Zaprvé je to chrám Zeleného Gedána. Jejich kněz je velice milý. Je to půlelf a je mu něco kolem 520 let. Zná mnoho zajímavých příběhů, vzpomínám si hlavně na jeden. Chtěl bys ho znát? Tak tedy poslouchej:
Thurút Mobev bol krásnó a miló člověk. Bol to hrdina a bil sa za našio zem. Jedného dna sa tu zobrazil jeden dragón, kteró bol prakticky nepřemožitelnó. Thurút Mobev bol však velice odvážnó a bil sa za nás. Boj trval velice dlhó, tri dnach a tri nocách až nakonco Thurút Mobev dragóna zabil a zachránil svój lid.
Není to bůh ví jak zajímaví příběh, ale je tradiční Neithiliaský. Asi sis všiml, že je psán v nářečí. Neboj se, už jím téměř nikdo nemluví...

Žádné komentáře:

Okomentovat