...

Chtěla bych upozornit, že články zde zveřejněné, které nejsou psány tím rádoby "ručním" písmem, jsou z mého bývalého blogu a jsou relativně "staré".

sobota 26. listopadu 2011

Alenka v kraji divů a za zrcadlem

Alenka je vlice zvláštní holčička. Velký snílek, hodně toho ví, i když ne třeba vždy dobře. Ze záčatku se mi kniha líbila, je trochu chytrá a vtipná a zajímavě napsaná. Postupem času jsem se v ní ale začala ztrácet. Přestávala jsem jí rozumnět a s tím mě přestala i bavit. Mám z ní takový zvláštní pocit, trochu jako když se blíží Vánoce anebo zubař, akorát, že ten pocit nebyl ani dobrý, ale ani špatný. Byl jenom zvláštní.
Alenka je mi jako osoba v některých věcech celkem sympatická a úplně chápu její rozpoložení, když se tak pořád zmenšoval a zvětšovala. Vždyť komu by se líbilo být chvilku menší než myš a pak zas větší, než stromy? Z toho má jeden ale pořádný zmatek!
Stromy toho sice ví hodně(a myši jakbysmet), ale báseň Na svatého Řehoře mezi jejich vědomosti zřejmě nepatří. Alenka je mi svým spůspbem sympatická, je velký snílek a to já jsem taky. Umí hezky povídat a vyprávět a snaží se být milá a pomáhat. Ale občas je troch drzá, leze do cizích domů a nakukuje do cizích hnízd. A občas je až moc upřímná, řekla bych. Alenku sice zrovna moc ráda nemám, ale obdivuju jí za to, že si dokázala udržet chladnou hlavu( i když když máte tak dlouhý krk, tak to není zase až tak těžké, protože, jak známo, čím výše jsme, tím je nám větší zima) když se jí toho stalo tolik zvláštního.
Alenku bych si musela číst v Angličtině, abych jí úplně porozuměla. Některé legrácky jsou založeny na slovních hříčkách a ty se špatně překládají. S alenkou bych si asi rozumněla alespoň kolem koček. Taky ty svoje mám moc ráda a klidně řeknu, že je mám ráda i před myší. I když je prava, že já myším nerozumím a ony zase asi nerozumí mě, takže to zas až tolik obdivuhodné není.
Mám takoví dojem, že jestli se vám bude Alenka líbit nebo ne nezáleží tolik na tom, kolik vám je, jako na tom, co jste za člověka.
Na jednu stranu se mi knížka líbila, ale není to zrovná můj šálek kávy, i když mám fantasy ráda. Ale chápu, že se někomu líbí, je určitě zajímavé a je skvěle napsaná.

Žádné komentáře:

Okomentovat